Mycket första gången !

Nu är det länge sedan jag skrev något i bloggen igen... på dagarna hittar vi på massa saker och på kvällen har jag så mycket annat att göra =)

En dag blev vi sugna på någe gott så jag bakade en rulltårta, hade inte så mycket sylt hemma så jag blandade jordgubbssylt och vaniljkräm. Det blev riktigt bra och rulltårtan tog slut innan kvällen.... så det kommer inte att bli en vana.... haha Dagen efter satt alla mina kärlekar i köket och åt upp vaniljkrämen som blivit kvar, det började med att Max åt, sedan kom Louise in ålande i köket och ville smaka... efter det tog det inte lång tid innan även Wilgot satt och smaskade. På väg in i köket så lyckades våran lilla kille ramla över tröskeln då han ålade så han fick en liten bula.....






Wilgot har fått två små tänder, bägge kom samtidigt och det gick väldigt bra. Lite gnäll och grin har det ju varit men konstigt vore det kanske annars....



Louise har också fått en tand nere till höger.... tyvärr har vi ingen bild på den ännu....

Vi har varit på Birsta mycket, bla. för att hitta någe fina dop kläder till Wilgot, Max och mej.... Louise har redan sina kläder färdig. Det är faster Lena som köpt dom... TACK, TACK !

När vi va där i förrgår åt våra kärlekar för första gången på resturang... dom satt i matstolar och åt pannkaka med sylt och grädde, tyvärr så hade vi ingen kamera med oss... =(

Efter maten då vi gick runt uppe gick Louise hela varvet och ville inte sätta sej i vagnen, både hon och Max flåsade... Louise för att hon sprang så fort och Max för att han va tvungen att gå krokigt hela varvet... men kul va det. Vi hittade ett par fina byxor till Wilgot men inget till oss övriga två....

Vi har hunnit med att käka middag med far, han bjöd på Pizza och kyckling sallad från Kuben.... Max hade ätit kanske fyra tuggor från sin pizza då han började känna sej konstig men eftersom han va hungrig så fortsatte han att äta. Den kvällen slutade med att han låg och kräktes..... troligtvis hade han blivit matförgiftad. Jag och pappa klarade oss som tur va.

Pappa har legat på sjukhus pga. väldig yrsel men efter massa undersökningar och prover konstaterade läkarna att det inte va någe farligt... 

Vi har varit på Drakborgen hela familjen, det va riktigt kul och vi busade mycket. När även Max va med kunde vi åka lite rutchkanor och klättra i borgen. Gången efter så va det bara jag, Cissi och våra kärlekar som va där, vi blev inte kvar så länge för barnen va så trötta och mammig. Vi tog en heldag på Birsta i stället där vi både hittade massa fynd och fikade på Charm. Tack Cissi för en trevlig dag!









Vi har varit ut och grattat Lena och Patrik som passat på att gifta sej utan någons vetskap.... riktigt kul men lite tråkigt att man inget visste. Av oss, Kim, Jessica och Mathias fick dom en korg med frukt, ostar, choklad, kex och en Kapten Morgan. Korgen blev riktigt fin så jag tror nog att jag ska fixa en sådan till mej själv vid någe bra tillfälle... =)

Vi har varit hundvakt och haft lilla Gimli här en vecka, jag va lite nervös från början och funderade på hur det skulle gå.... men allt gick så bra. Vi hade fint promenad väder nästan hela veckan så vi på många långa promenader. Det gick bra att gå själv med honom och barnen för Gimli var så duktig att gå brevid vagnen.



DET HAR SÄKERLIGEN HÄNT MASSA ANNAT KUL SOM JAG VID SKRIVANDES STUND INTE KAN KOMMA IHÅG..... 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0