Dagen började inte bra.....

SÖNDAG 7 FEBRUARI 2010



.... för klockan 05.30 åkte Max upp med Wilgot på akuten, han hostade så mycket att han fick svårt att andas. Det började redan klockan 03.00 men då blev han lugn bara man satt och höll i honom. Vid 04.30 skulle Max sitta hos honom en stund men då blev det bara värre och värre, då beslutade vi oss för att ringa sjukvårdsupplysningen och dom tyckte att vi skulle åka in. När pojkarna åkt satt jag vid datorn och va så jäkla orolig.... mitt mammahjärta grät....
Väl uppe på akuten var Wilgot mycket bättre en han varit på flera dagar tyckte Max, lite pinsamt kanske men otroligt skönt för vår kärlek. Läkaren kom och undersökte honom och kunde konstatera att han var väldigt förkyld.... (det hade även jag listat ut utan läkarlegitimation..) och han va väldigt röd i halsen. Hon trodde också att anledningen till att han va lite bättre var att han hade varit ute i friska luften, nu när det inte är så kallt så va det bara bra att vara ute. Vi som har hållit han inne hela helgen... det är inte lätt att veta hur man ska göra då dom små är sjuk. När dom äntligen kom hem tog vi det lugnt enda till 16 tiden då vi tog en liten promenad och åkte sedan buss till birsta.

Nu ikväll har det varit jobbigt för honom igen.... han hostar och hostar. Vi ger honom alvedon men jag vet inte om jag tycker att det hjälper så bra. Äter gör han i allafall och det känns så skönt. Jag har försökt att ge honom bara vatten men det har inte varit någon favorit men lite har han fått i sej.

Imorgon börjar ett nytt kapitel i mitt liv.... eller nytt och nytt jag har ju gjort det förut och tyckt att det gått bra. Jag ska börja med pulver diet i morgon.... nu jäklar!!! Det känns som om jag vill hålla på hur länge som helst men det är ju inte bra så det blir bara några veckor till att börja med. Bara jag blir fri denna förkylning ska jag börja träna igen också, är så jäkla sugen på att börja på spinning. Jag har ett mål som jag vill nå innan sommaren och då gäller det att INTE ligga på latsidan... hehe

Imorgon kommer även Lena hit igen.... hon ska hjälpa mej att "mysa" till det lite i sovrummet. Jag har noll inspiration nu så det är skönt att ha henne som kan komma med lite idèer.

En fin sak som jag kommer att göra har jag faktiskt snott från min vän Annes sovrum.... jag hoppas att det blir lika fint i vårat.

Nej nu tyckte jag precis att jag hörde tandborsten ropa på mej i badrummet......


God natt på er alla mina underbara.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0