Potatis och majs....

TISDAG 2 MARS 2010


... har våra kärlekar fått smaka idag. Louise va först och tittade så förväntansfullt på mej och Max när hon satt på bordet och väntade.... Vi talade ju om att det vankades mat men när det kom en sked till munnen och inte flaskan ändrades den förväntansfulla blicken till en mer "kallar ni det här mat" blicken. Jag tror nog inte att hon fick i sej så mycket men i början va det nog en väldigt spännande upplevelse. Wilgot satt på golvet och väntade på sin tur, vi kunde inte ge dom samtidigt eftersom jag va tvungen att filma det hela och det skulle vara väldigt svårt att både mata och filma. Han pratade på och skrattade då vi filmade medan syrran åt och man såg nästan lyckan i ögonen på honom då han blev upplyft på bordet. Det verkade faktiskt som om han tyckte det va riktigt gott och han fick nog i sej mer en Louise även om mycket åkte ut flera gånger.

Vi har även varit på bvc, det va dags för Wilgot och Louise att träffa tandläkaren. Hon informerade oss om måltider, tandborstning och ALLT som va onyttigt.... otroligt tråkigt va det iallafall tyckte jag. När vi varit där åkte vi upp till sjukhuset för att tina av bilen lite, där passade vi på att gå förbi bb för att träffa all underbar personal och visa upp våra mirakel. Vi hade även tänkt att säga hej till Sirrka men hon va ju ledig som hon alltid är då vi har vägarna förbi... haha

Igår va vi på sjukgymnastik med Wilgot. Tjejen tyckte att han va så duktig och vi fick lite tips om hur vi nu ska göra för att stärka hans nackmuskler. Vi ska börja med att ta upp Max gamla matstol...

Idag ringde äntligen läkaren ang. Wilgots huvud. Jag hade gruvat mej lite för detta samtal även fast jag inte trodde att det skulle behövas någon operation.... men riktigt säker kunde man ju inte vara fören man fått det bekräftat.

Hon sa det magiska orden " HAN BEHÖVER INTE OPERERAS" och det föll en sten från mitt bröst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0