Nu är kärlekarna dopade =)

Torsdag den 10/6 började vi med alla förberedelser, Lena kom hit och hjälpte mej att baka alla pajer. Det blev 10 stycken som va såååå goda, 5 taccoajer och 5 med skinka och broccoli. Vi höll på hela dagen så på slutet va jag så less på allt som hade med paj att göra.... men trevligt hade vi. TACK LENA för all hjälp !!!!!

På torsdag eftermiddag kom pappa hit med en påse kläder som vi hade glömt i stugan, när vi satt i köket och pratade reste sej Wilgot upp mot matstolen för första gången =)

Dagen innan dopet va familjen på skolavslutning i GA kyrkan inne i stan, först tittade vi på Linus och sedan Lucas. Rasmus är så stor nu så han skulle inte sjunga i kyrkan.... fattar inte vart tiden tar vägen, det va ju inte länge sedan som han gick ur ettan och Max sa " Aldrig mera ettan" till en lycklig liten fräknig kille......
Efter kyrkan åkte vi till Lena för att hämta 2 fina kepsar som hon köpt till kärlekarna, även Caroline va där. Det va kul att få träffa våran lilla norska igen, hon bor ju som sagt i Norge nu så vi träffar henne så sällan.
Sedan åkte vi och handlade det sista inför dopet.





Vi skulle ju få nyckeln till lokalen vid 19 tiden på fredag men den låg inte där den skulle fören efter 21... så vi hann inte fixa så mycket som vi ville på fredag. Fast vi skulle ju egentligen inte få nyckeln fören på lördag klockan 12 så vi bör ju inte klaga.... 

På fredag eftermiddag bakade jag en ricekrisp tårta och sedan på natten fixade Max och jag prins och prinsesstårtorna. Det va riktigt kul och vi skrattade mycket =)
Vet egentligen inte om det va själva fixandet som va så roligt eller om den sena timmen var avgörande..... ;)
Klockan 03.00 gick vi och la oss och 05.30 vaknade Wilgot, så jag och han myste i vardagsrummet medan Louise och Max fortsatte att sova. 

På lördag morgon gjorde jag klar ricekrisp tårtan, vi duschade, badade kärlekarna, handlade vaniljsås
(skulle egentligen göra egen av äggulorna som blev över då jag gjorde marängbotten men tydligen så kunde jag inte det 02.30 utan brände allt i hopa.... trotts att jag rörde om hela jäkla tiden....)





Sedan va det dags att klä på både oss och kärlekarna för att sedan åka till kyrkan =)
Innan vi åkte dit fick kärlekarna vara nere hos farmor och faster Eva en stund... 

När vi kom till kyrkan va nästan alla där redan, vi satte oss i vapenhuset och väntade på att de andra skulle sätta sej. Prästen kom och pratade lite innan han bytte om och kärlekarna passade på att charma alla som gick förbi =)
När det sedan va dags att gå in trodde jag att jag skulle kissa på mej... oj oj vad nervös jag va.... det va så nära att jag skulle be prästen vänta lite medan jag sprang på toa..... haha

Väl framme vid altaret släppte all nervositet och jag bara njöt av våra två små kärlekar som gjorde det så bra. Louise hon tittade så förundrat på alla människor och Wilgot han pratade på högt och ljudligt.... 

Efter dopet samlades vi på Johannedals Folketshus, där pratade vi, åt paj och sallad, lekte lite med barnen, åt tårtor och drack, myste, öppnade alla paket....
Ja oj vad mycket fint kärlekarna har fått..

TACK så mycket alla för att ni kom och för de fina presenterna.







Ett extra stort TACK vill jag säga till alla ni som hjälpte till i köket.....
och TACK till Eva som hjälpte oss med städningen efteråt...
TACK, TACK, TACK till er alla !!!!!!!!!!

Blev tyvärr inte så många bilder från dopet med våran kamera.... det kan ju bero å att vi stod där framme =)

Fast det va så många andra som tog fina bilder + att kusin Mats filmade hela dopet,
TACK så mycket för en bra film Mats !!!!!











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0