Jag är så otroligt lycklig !



Ibland på dagarna kan tårarna börja rinna ner för mina kinder när jag tänker på hur otroligt lyckat lottat jag är. Hur kan det komma sej att just jag har fått ett så underbart liv..... När Maja dog trodde jag aldrig att jag skulle få känna riktig glädje igen. Att jag skulle vara glad och kanske till och med skratta, det förstod jag skulle ske men aldrig att jag skulle känna så här. Nu känner jag mej stark då jag tänker på Maja. Hon lärde mej så mycket under den korta tid hon fanns här hos oss.... Oj vad jag längtar tills jag kan berätta för Wilgot och Louise om deras storasyster. Jag kan sitta och titta på Wilgot och Louise hur länge som helst och fascineras över hur några så små kan betyda allt. Vad gjorde jag innan dom kom, hur kunde jag leva och vara lycklig utan dom ?

Kärleken till Max har blivit större nu sedan vi blev föräldrar.... jag trodde aldrig att jag skulle kunna älska honom mer en jag gjorde, men det gör jag. Jag ler inombords varje gång jag ser eller hör andra säga att han är lik någon av våra barn. Tänk att vi skulle få uppleva detta, tänk att vi skulle få se likheten mellan oss och våra barn. Max är min bästa vän, det finns ingen som förstår mej så som han gör. Vi behöver inte prata med varandra för att förstå, ibland räcker det bara med en blick.... eller känsla. TACK min underbara för allt !

Idag har vi haft en riktig slappar dag. Vi borde ha städat för Micke och Maria kommer i morgon. Men vem vill städa när man kan sitta och lyssna på Wilgots "prat" eller titta på Louise när hon ler med hela ansiktet.... På eftermiddagen gick vi i allafall ner till barnens farmor, faster Eva var också där. Dom höll på att fixa matlådor och hade lagat hur mycket olika maträtter som helst ;-)Vi pratade, jag knäppte lite kort och kärlekarna åt. Max fick en väldigt fin jacka som blivit för liten åt Jakob... eller så va det han som blivit för stor för jackan.... 
Sedan tog vi bussen till Ica, handlade lite och tog sedan den dagliga promenaden tillbaka hem igen. Det känns så bra att vara ute och gå men jag känner att jag behöver någe mera, funderar starkt på att börja med spining igen...

När vi kom hem började vi att titta på AVATAR. En film som jag lånat av Matilda och Anders. Tyvärr så somnade Max och jag vill inte titta ensam så det blir till att titta klart i morgon.Filmen verkar väldigt bra i allafall.....
Nu är det nog lika bra att försöka somna....... jag måste ju upp tidigt i morgon för att städa. Vi ska ju få besök.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0