Underbart härliga sommar =)

Oj vad jag längtat till denna sommar..... jag brukar väl alltid längta till sommaren men denna är något alldeles speciell. Det är ju första sommaren med kärlekarna !!!

Jag njuter varje dag, även om värmen kan knäcka den bästa =)
Varje gång vi är på stranden eller sitter ute i lekparken myser jag och skrattar inombords... tänk att just jag har fått den äran att äntligen få ta med mej mina barn ut och hitta på saker, tänk att jag får bada i havet med mina barn och skratta när en av dom kissar på filten, tänk att jag får bekymra mej över att dom inte äter ordentligt eller får i sej tillräckligt med vätska.  

TACK mina underbara små mirakel, tack för att ni valde just mej till er mamma =)

Nu ska jag försöka komma ihåg vad vi gjort hittills i sommar =)

Vecka innan midsommar åkte vi till pappas stuga, Matilda och hennes familj va även med och naturligtvis pappa. Där badades det i badtunnan, fiskades och donades på tomten. Vi hann även med en tur till Frösö Zoo. Louise fick klappa getter och det tyckte hon mycket om, hon skrattade hela tiden. Jag trodde att våra kärlekar skulle vara för små för att uppskatta djuren men oj vad fel jag hade.... båda njöt och tyckte det va riktigt spännande.




Max skulle ju tyvärr jobba så han fick åka hem tidigare en oss.... jag saknade honom enormt men dagarna gick som tur va ganska fort. Matilda med familj åkte hem dagen innan midsommar och Max kom upp tillbaka på midsommaraftons morgon.

På midsommarafton åkte jag, pappa, kärlekarna och Max till "tunet". Det är ett ställe där jag alltid firat midsommar då jag är i stugan. Farmor och farfar var också alltid dit då dom levde, en riktig tradition =)


Veckan efter midsommar jobbade och slet Max och jag var hemma och njöt med våra kärlekar =)

Måndag den 5 juli kom våra vänner Mattias och Sabine hit med deras två charmtroll Mio och Noel. Det va riktigt kul att äntligen träffa dom igen och även om det blev trångt i våran lilla tvåa så tycker jag att det gick väldigt bra. Barnen hade lite svårt att komma till ro på kvällen men det va ju inte så konstigt....




Wilgot och Louise fick varsin present, tack så mycket =)

Vi va ute varje dag, vi badade i havet och i sidsjön... eller vi och vi.... det va nog mest jag och våra kärlekar som badade. Två dagar var vi på drakborgen och lekte också. Dit måste vi snart igen för kärlekarna tyckte att de va så kul. Både Wilgot och Louise kröp upp för en liten trapp... =)







Vi var även en tur till Himmlabadet här i stan.... jag blev lite besviken faktiskt men kärlekarna trivdes som fiskar i vattnet. Först var det tänkt att vi skulle äta lunch där men efter en titt på prislistan blev det ej så. Vi svängde förbi Ica på vägen hem och handlade i stället, det blev hamburgare och stripps.



Max skulle vara ledig hela veckan som dom va här men han fick rycka ut en tur till Tunnebro på torsagkväll och natt. Alla vikarier hade tydligen drabbats av någon sjuka just nu vid gatufest tid.... =)
Vi andra tittade på kort och pratade hela kvällen. Jag va ut och tittade på lite internet sidor som Mattias äger, riktigt kul.... men Max va saknad.

På lördag åkte Mattias, Sabine, Mio och Noel hem.... och det blev såååå tyst. Vi saknar er alla fyra och längtar tills vi ses nästa gång =)


Jag och kärlekarna har även varit på Alnö och badat med morbror Lasse och Maria medans Alex och Max jobbade. Lasse bjöd på en väldigt god lunch som vi åt på stranden. Wilgot och Louise fick äta en risi-frutti med blåbärssmak, båda verkade gilla det väldigt =)

Lördag den 17 var vi i svärmors stuga över dagen, även Eva och Jacke var där + 2 av Max och Evas kusiner och ena deras moster. Det va riktigt kul att träffa alla, Max hade inte träffat sina kusiner på ca. 20år så det va på tiden. Vädret va fint så vi satt ute hela dagen, kärlekarna badade i sin pool och jag passade på att sola lite.

Dagen efter tog vi det lugnt på förmiddagen och på eftermiddagen tog vi en tur till drakborgen. Det blir roligare och roligare där för våra små mirakel tar för sej mer och mer och vill vara med och klättra i borgen =) 
Efter lite bus och skoj avslutade vi dagen hemma hos Anne och Kenneth, Tack för the och kaffe =)

Dom dagar vi inte varit på något äventyr har spenderats här ute i lekparken med mycket mys och bus. 

Det har säkerligen hänt fler spännande saker men som jag nu i skrivandes stund helt har glömt bort... =) 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0