Studenten och ett besök i stugan !

Vi har varit i Östersund i helgen, på fredagen var vi på "kusin" Edvins student.
Det va riktigt kul att träffa alla och kärlekarna var så duktig hela dagen.
Vi startade resan från S-vall klockan 10.00 och kom nästan i tid för att se
Edvin gå ut på trappan... om inte våran lille kille hade passat på att bajsat
under resan hade vi troligtvis hunnit... =)
Fast vi kom fram så att vi hann ge honom hammaren och prata lite....

Sedan var det dags för lunch. Varken jag eller Max hade ju ätit så mycket innan
vi åkte så hungriga va vi. Pappa som vi mötte upp vid skolan skulle bjuda oss
och det blev en väldigt god kebab tallrik... Tack pappa !
När alla var mätta och nöjda åkte vi "hem" till stugan för att vila upp oss lite
innan studentmiddagen. Louise somnade ute i vagnen medan Wilgot fick sova i bilen.
( han somnade där när vi for från stan och jag ville inte väcka honom)
Wilgot passade sedan på att äta lite i sin morfars famn =)









Klockan 16.00 skulle vi vara på middag men det va på järsken att vi skulle hinna.... Hela stan va ju invaderad av lyckliga studenter, deras nära och kära + en massa lastbilar med roliga texter. =) Jag tror att vi kom 5 minuter sent men det märktes absolut inte för det övriga gästerna kom nog en TIMME sent.... Nog för att det finns ett talesätt som lyder "fint folk kommer sent" så tycker jag att detta va väldigt oförskämt och fel. 

Skulle det nu vara så att någon av er som kom från Sundsvall skulle läsa så menar
jag naturligtvis inte er... har man en anledning till att vara sena så är det okej.
Jag är glad att ni kom och det va kul att få visa upp våra kärlekar för er innan dopet.

Edvin fick mycket fina och roliga presenter.... utav oss fick han ett kort och en "triss" som tyvärr inte blev någon vinst.... =(

Maten va väldigt god, det bjöds på buffé med både kyckling, köttbullar, prinskorv och potatisgratäng + en god sallad med massa saker och feta ost... sedan blev det ost med kex och efter det en väldigt god fruktig tårta.
Vi blev nog kvar till nästan 21.00 men då tyckte kärlekarna att det va dags att åka "hem".... eller Louise i allafall. Wilgot var smart nog att sova i vagnen men det ville inte hon göra.... då kan man ju missa något ;)













När vi kom till stugan fixade vi iordning "buren" till kärlekarna där dom och jag skulle sova.... Jag trodde att dom skulle somna fort efter en så händelserik dag men ack vad jag bedrog mej. Det blev jobbigare än jag trodde och det tog längre tid, men skam den som ger sej.... tillslut sov dom =)



På lördag morgon åt vi frukost inne hos pappa/morfar/svärfar..=) Vi brukar inte göra så utan vi äter alltid frukost var för sej när vi är där... men det va ju kärlekarnas första morgon i stugan så det kan ju bero på det.



Efter frukosten gick vi ut i det vackra, varma men blåsiga vädret. Max fixade lite saker som behövdes göras med bilen medan jag, kärlekarna, deras morfar och Apris tog en långpromenad på byn.  När vi kom tillbaka sov Louise fortfarande, så hon fick ligga kvar i vagnen, men Wilgot vaknade så han fick mysa på en filt på gräsmattan.... Han kröp även runt lite och smakade på gräset. När Louise vaknade fick hon dricka sin lunch ute i det fria... jag tror att hon myste för jag kunde gå iväg utan att hon blev hysterisk... Hon tittade bara upp mot mej och fortsatte sedan med sitt.



















Innan vi åkte hem till våra håriga bebisar bjöd pappa på en god middag,
Louise tyckte mycket om den och åt med god aptit. Wilgot ville inte äta då 
han blev matad men då han fick äta själv gick det lite bättre... =)





TACK för en otroligt trevlig helg alla inblandade !!!!!!!!



Kommentarer
Postat av: Maria

Oj vilka fina bilder Jenny! ^^ Ser ju hur mysigt ut som hellst.

2010-06-08 @ 06:42:51
URL: http://omitw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0