Mycket som händer.....

Det händer mycket i mitt liv nu, allt är bara positivt och härligt. Kärlekarna växer så det knakar och ålar sej fram med en jäkla fart. Sladdar, tvdosor, cd-skivor, blommor..... ja allt som dom inte får röra är tydligen väldigt intressant. Idag har våran lilla kille haft om kull blomman brevid teven två gånger och bägge gångerna fastnade han under..... men han bara log då jag kom.... hur ska man kunna bli arg på honom då han ler med hela ansiktet och jollrar på.... ??




Louise tycker om att hoppa i sin hoppgunga men vill samtidigt klättra och tugga på gåstolen.... hon har även börjat sätta sej själv upp lite här och där då hon ålar runt i lägenheten. Wilgot sitter bättre och bättre men har inte riktigt hittat balansen ännu.






I tisdags gick jag och faster Eva runt sidsjön.... två varv blev det och det va så härligt. Det va väldigt varmt men vissa stunder blåste det lite väl mycket. Vi matade fåglarna och försökte se till att måsarna inte tog allt men det va inte det lättaste.... för jag tror att det va hundra tals måsar där... Det fanns även en vit and som va så fin, den hade blivit kompis med en svan.... Louise vart rädd och grät då vi var där så Eva gick bort en bit med henne då jag matade och jag höll henne då Eva skulle försöka mata svanarna.

När vi kom hem igen gick vi ner till svärmora.... kärlekarnas farmor, där fikade vi och på eftermiddagen åt vi även middan där. Max jobbade men hade en liten rast så även han fick pannkaka med grädde och sylt. Eva åkte hem vid 18-tiden men jag och våra små mirakel blev kvar till det var dags att hämta Max.

I onsdag var jag, kärlekarna, Cissi och Willjam på Drakborgen, det va ju första gången för Wilgot och han trivdes lika bra som Louise. Det va mycket barn och föräldrar denna gång så det va mycket att titta på. Tyvärr så glömde jag kameran hemma så det blev inga bilder.... 

I går hjälpte Lasse oss med inbjudan till dopet, efter det va vi upp till Gerd som tyvärr ligger på sjukhuset igen. Jag och Lasse gick från granlohom och dit och sedan då vi skulle hem så tog Max och Wilgot bilen medan jag och Louise tog vagnen och gick till stan. Det va riktigt härligt och jag kommer garanterat att gå där igen men då går jag nog lite längre.

Idag fredag har Max jobbat som vanligt och jag har plockat lite hemma. Det har faktiskt varit skönt att bara vara hemma. Nu ikväll har vi varit och hämtat en svart, hårig liten kille som ska bo hos oss..... i en vecka medan Anne och Kenneth lyxar till det och far till Grekland ;-) Liam fyller ju år idag så vi hade med oss en present då vi hämtade Gimli och vi blev därför bjudna på en väldans god tårta. Kärlekarna tyckte också om den.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0