Tredje advent.... om ca. 15 minuter....

Oj vad tiden rullar på... snart är det jul IGEN...

Granen har vi klätt idag, både jag och Max funderade på om vi
någonsin har gjort det så här tidigt förut.
Jag har alltid tyckt att den klär man dagen innan julafton
eller möjligtvis vid fjärde advent, men nu kändes det så jäkla rätt...
tror att det beror på våra två små skatter.

Wilgot har gått fram och tittat med sina stora ögon på granen flera gånger idag...
ibland har han bara stått där och ibland har han sagt något "viktigt"
och tittat på den som om den förstod.

Louise hon har tagit mej i handen och dragit mej in i vardagsrumet
ditt där granen står... där har vi tittat på alla fina kulor
och hon har tindrat i kapp med alla ljus....

Julen ÄR barnens högtid !
jag fattade det inte innan kärlekarna kom...vad då barnens tänkte jag,
julen är väl allas högtid...
Fast då man ser blicken på W och L då dom tittar på alla tomtar...
alla ljusstakar och adventsstjärnor... då förstår man vad julglädje är. 

I möran blir det en tur i på "dollar" för att inföskaffa lite nya tomtar till
Våran lilla Trazzlan, jag vill att även hon ska ha det julfint redan nu....
även om jag vet att hon är här hemma med oss och ser allt så
måste hon och mormor få något eget.
Tänk att det nu är fjärde julen utan henne....
som sagt, tiden bara rullar på och ibland hinner jag inte riktigt med.....

Vi va ner i källarn och tog upp några i kartonger idag... i en av dessa hittade jag negativ på bilder från min förlossning... det fanns även med negativ från då jag va riktigt liten... och bilder på mamma..
Oj vad glad jag blev så nu vill jag försöka fixa fram korten så fort det bara går.
Har vi tur så kan man lämna in negativen till någon fotoaffär... annars vete katten har det blir....

Nu är det tredje advent och jag borde sova.... vi ska ju ut på lite äventyr i möran =)

Kram på er alla underbara tok
som läser mina förvirrade men ärliga funderingar och tankar !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0